Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Wednesday, August 15, 2012

Allah Yang Menghendakkai Yang Terbaik Untuk Para Hamba-hambanya Yang Ikhlas

Alhamdulillah ..... Alhamdulillah .... Alhamdulillah ...... 
SubhanallahuwalhamdulillahiwalailahaillahuwallahuAkbar....!

Beberapa minggu yang lalu Aqsa Syarif merancang dan terus berkomunikasi dengan 'local counterpart' di Gaza. Mereka adalah badan-badan kemanusiaan yang berusaha gigih membantu rakyat yang sanga-sangat memerlukan. Mereka sentiasa berhempas pulas menjaga kebajikan mereka yang teraniaya, mereka yang tercerda kerana mempertahankan bumi Ambiya, bumi UMAT ISLAM satu dunia...! Mereka adalah para mujahid Allah yang benar. Mereka menjadikan dubuh-dubuh badan mereka sebagai benteng-benteng dari kerakusaan rejim zionis Yahudi Laknatullah...!  
Sehingga kini mereka kehilangan sebahagian anggota badan mereka .....!!! Lihatlah....! Renunglah...! Mereka masih teguh meneruskan hidup dan berjuang demi kemerdekaan ummah..! Demi pembeasan Palestin dan Masjidil Aqsa...!

Kita umat Islam sedunia sebenarnya sangat-sangat berhutang yang begitu banyak dari mereka...! Mereka adalah para mujahid yang benar...!

Walaupun tidak terlintas .... Ramadhan ini Aqsa Syarif akan dapat menyampaikan dengan tangan sendiri sumbangan-sumbangan dari rakyat Malaysia yang dermawan .... disebabkan suasana Semenanjung Sinai yang bergolak baru-baru ini. Namun kuasa Allah mengatasi segala-galanya...! Seolah-olah sekelip mata sahaja .... ianya berubah ... Sekretariat dan pimpinan Aqsa Syarif dimaklumkan akan 'lampu hijau'.

Alhamdulillah ....! Sebaik menjejak selatan Gaza .... di Rafah .... Ketua Misi A2G8, PM Ust. Hasanuddin terus dikejarkan ke majlis berbuka puasa dan edaran sumbangan untuk 1000 mujahid yang ditakdirkan tercedra dan cacat. Alhamdulillah apa yang kita rancang, berjaya juga wakil Aqsa Syarif menyerahkan dengan tangan akan sumbangan rakyat Malaysia. Tentunya dengan kecekapan dan ketangkasan 'local counterpart' di Gaza. Jazakallahukhairan Akh AbdelRahem Shehab (Pengerusi ISJ), Akh Abdel Latif (Pengurus AQSA d'Gaza), Akh Sheikh Yaakub (Pengerusi As Salam Soc).

Sumbangan rakyat Malaysa kepada 1000 mujahid yang cacat disebabkan kecederaan khususnya ketika serangan rejim zionis ke atas Gaza 2008/2009 diurus oleh pertubuhan As-Salama Association, Gaza.

Alhamdulillah .... Allahu Akbar....!! Walillahihamd....!

Perbincangan awal projek bantuan kepada As-Salama Association ketika wakil mereka berada di Kuala Lumpur bulan Julai lalu iaitu di pejabat PCOM.

Fakta Nombor

5.  Assalama Charitable  Society:
a. Iftar for 1000 Wounded people.  (250pack) @RM50/pack
USD6900  (RM12,500)
+ RM3000 (USD1000) Logistic.
Total = RM15,500 (USD7900)
No. of  beneficiaries = 1,000 people.
b. Ramadhan Gift Pack
for 300 Wounded people @RM200

RM60,000 (USD20,000)
No. of  approx. beneficiaries = 1000 people (3-4 people per family)
c. Eid Gift Pack
for 1000 Wounded people.  @US10
RM33,000 (USD10,000) 
= USD 10,000
No. of  beneficiaries = 1,000 people.

Tahniah Para Penyumbang ...! Sumbangan anda sudah disampaikan di tangan-tangan rakyat Palestin.

No comments:

Post a Comment