Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Saturday, April 14, 2012

Sejarah Palestin, Konspirasi Barat & Pembentukan Rejim Israel di Palestin

Umat Islam seluruhnya perlu diberi kesedaran akan isu Palestin melalui usaha gigih para aktivis dan mereka yang inginkan prinsip kemanusiaan dan keadilan dipelihara. Sejarah dunia telah menyaksikan suatu perancangan licik yang berasaskan kerakusan kuasa dan tidak terbimbing oleh asas kemanusiaan dan kebenaran hakiki. Kejahilan para pemimpin yang mengelarkan dirinya Islam tetapi bertopingkan kepentingan peribadi dan kerakusan duniawi Kamal Atatuk telah menyebabkan musuh Islam dengan mudah menumbangkan kepimpinan Khalifah Islamiah. Kejahilan dan kebaculan para pemimpin Islam selepas itu telah menyebabkan satu persatu negara-negara Islam tergadai - sehingga terkubur segala sistem dan institusi Islam samada dari sistem kekeluargaan, sosial, ekonomi, pendidikan, pentadbiran dan politik yang dahulunya berasaskan wahyu Allah yang Agung. 
Serangan Konspirasi jahat yang penuh terancang telah menyebabkan bumi ambiya' Palestin dan Masjidil Aqsa turut terjajah sehingga berterusan dan belum mampu dibebaskan sehingga ke hari ini.

Saksikan rentetan peristiwa hitam ummat yang sekali gus memberi tamparan kepada kemurungan kemanusiaan sejagat hingga ke hari ini.

A. SEJARAH AWAL PEMBENTUKAN NEGARA HARAM ISRAEL

1. Palestin Sepanjang Sejarah
2. Britain & Penempatan Yahudi di Bumi Palestin
3. Penubuhan Negara Israel Nov. 1947 - Mei 1948
4. Kesatuan Arab dan Gerakan Pembebasan Palestin (1948-1967)
5. Penentangan Bangsa Palestin Keatas Penjajahan
6. 1948 - 1973 - Metos Kebebalan Yahudi.


B. YAHUDI & ZIONIS ISRAEL

2. Sejarah Yahudi

2. 16 Langkah Yahudi Mencapai Matlamat Mereka






No comments:

Post a Comment