Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Sunday, April 15, 2012

Aktivis Pro-Palestinian Dihalang Perjalanan Ke Israel & Disakiti

14 April 2012, Misi Udara Kemanusiaan ke bumi Palestin yang dianjurkan oleh aktivis Pro-Palestin di beberapa negara di Eropah (termasuk dari ISM - International Solidarity Movement, yang bersama A2GVP5) telah dihalang oleh pihak pemilik-pemilik penerbangan, pihak berkuasa lapangan terbang dan pihak keselamatan lapanganterbang di Paris dan di Brussel. Penghalangan tersebut adalah di atas arahan pihak berkuasa Israel. Mereka yang sudah terlepas terbang ke Israel pula ditahan di lapangan terbang ben-gurion di Israel.

Para aktivis yang majoritinya dari pertubuhan-pertubuhan kemanusiaan Pro-Palestinian menganjurkan misi terbang ke bumi Palestin dalam Misi AirFlotilla2, adalah bertujuan untuk melawat perkampungan-perkampungan Palestin yang diduduki pendatang-pendatang haram Israel khususnya di Tebing Barat di Palestin. Ini juga adalah sebagai kempen untuk memberi tahu dunia akan kezaliman dan realiti di bumi Palestin yang dijajah rejim Israel.

Di lapangan terbang Devid Ben-Gurion Israel, penyokong air-flotilla2 yang menunggu dikasari dan ditawan oleh polis-polis Israel, manakala ada juga tuntuk perasaan golongan kanan yang menentang kedatangan rombongan misi air-flotill2 yang mendarat di lapangan terbang itu. Gambar-gambar lihat di SINI

Sesungguhnya kezaliman Israel kini sudah tiba ke kemuncaknya. Rakyat eropah yang diberi kesedaran oleh Allah (walaupun sebahagian besar mereka belum Islam), telah dapat melihat kezaliman tersebut dan sanggup mengorbankan masa, tenaga dan wang untuk menyertai perjuangan pembebasan Palestin, Subhanallah...!

Aktivis yang berada di Tebing Barat meneruskan misi mereka mengadakan demonstrasi menentang kekejaman Zionis dan mereka dilayan dengan kejam oleh tentera Israel (Israeli Defense Force - IDF).
Image grab of YouTube video posted by International Solidarity Movement showing an IDF soldier beating a leftist activist in the face with an M-16 rifle.


Berita lanjut lihat DI SINI.


Blog AirFlotilla2 lihat DI SINI.

Usaha menyaman dan membawa PM Israel ke muka pengadilan lihat DI SINI.

No comments:

Post a Comment