Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Sunday, April 15, 2012

Palestin: Sokongan & Bantuan Perlu Dilipatgandakan


Rakyat dan kepimpinan Palestin yang ikhlas di Tebing barat dan Gaza terus berjuang mempertahankan bumi ambiya' dan bumi umat Islam itu dengan 'seribu-satu' bentuk pengorbanan; mental, fizikal, perasaan, nyawa dan semua yang merek ada. Mereka tidak berganjak, malah terus berusaha seupaya mereka melawan konspirasi, tekanan dan serangan terhadap penduduk Palestin bila-bila masa. Kesiap siagaan tidak berbelah bagi menjadi diari kehidupan seharian mereka.

Mereka tidak dapat menyangka bila musibah datang, bila serangan bom dan roket akan mendarat di halaman rumah mereka, di bangunan pejabat mereka bekerja, di masjid mereka bersolat, di sekolah anak-anak mereka, di pasar dan dimana jua.

Oleh itu bantuan dan sokongan pelbagai bentuk sangat-sangat mereka perlukan. Wang, makanan, perubatan, pakaian, kenderaan dan apa jua yang boleh mereka manfaatkan untuk meneruskan tugas harian masyarakat Palestin sangat-sangat diperlukan;


..... Kebun-kebun perlu mereka usahakan semula.
..... Bilik darjah perlu dilengkapi untuk anak-anak.
..... kerosakkan bangunan sekolah perlu dibaikpulih.
..... rumah-rumah perlu di baiki.
..... industri pelu dibangunkan semula.
..... sumber air pelu digali.
..... sumber elektrik perlu dijana.
..... yang sakit perlu diubati.
..... yang cacat dek serangan senjata zionis, perlu di rehebilitasi.
..... yang hilang pekerjaan perlu diberi peluang bekerja.
..... yang menjadi anak yatim perlu diurus kehidupan mereka dan ditaja.
..... yang hilang segala-galanya ... anak, suami, rumah, ... perlu disantuni.

Aqsa Syarif telah dan sedang menjalankan projek-projek dan progra-program bantuan terhadap rakyat Palestin. Sila rujuk DI SINI.

Jom berama-sama Aqsa Syarif... menjana bantuan untuk dibawa ke Palestin di dalam misi kemanusiaan A2G4 & A2G5, Mei ini Insya Allah.




No comments:

Post a Comment