Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Friday, April 20, 2012

Jabatan Pendidikan Negeri Pahang cakna perjuangan Palestin

Proaktif. Dengan izin Allah, itulah tindakan yang telah membawa Aqsa Syarif ke JPNP pada 20 April 2012 jam 8.30pagi. Apabila Tuan Hj Jailani, Ketua Sektor Pengurusan Pendidikan, dapat tahu tentang konvoi-konvoi darat A2G, beliau telah secara proaktifnya merancang dan menyusun program dan seterusnya membooking Sdr Azmi Katiman untuk memberikan penerangan lebih lanjut mengenai A2G dan Palestin amnya kepada warga JPNP.

Program pagi itu telah dihadiri oleh lebih 50 orang warga JPNP termasuklah Timbalan Pengarah dan beberapa Ketua Sektor. Antara isi ceramah Sdr Azmi Katiman adalah tentang keberkatan AlAqsa, tragedi Deir Yassin, Projek-projek Aqsa Syarif di Gaza, juga penghayatan seerah dan ditutup dengan cara-cara bagaimana ingin bersama dengan perjuangan.

Alhamdulillah, RM1000++ telah dapat dikumpulkan. 4 penaja anak yatim dan 5 penaja keluarga mangsa perang juga telah dpt didaftarkan. Lebih 10 org telah memberikan nama utk menjadi sukarelawan Aqsa. Sektor Agama juga telah bersetuju utk mengadakan talk Palestin secara berkala.

Pendek kata, JPNP cakna Palestin! Saya sahkan.









No comments:

Post a Comment