Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Tuesday, April 10, 2012

Dimulai dengan Bismillah


Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang
Bersyukur kita kepada Allah di atas mengunungnya nikmat yang dikurniakan kepada kita semua, hamba-hambanya yang dipilih untuk berada di jalan dakwah dan jalan tarbiyah serta mujahadah. Jalan yang lalui oleh para ambiya dan para syuhada' serta para kekasih Allah. Selawat dan Salam kepada nabi SAW junjungan yang mulia, para sahabat dan para solihin.

“Sesungguhnya Allah telah membeli dari orang-orang mukmin diri dan harta mereka dengan memberikan surga untuk mereka. Mereka berperang pada jalan Allah; lalu mereka membunuh atau terbunuh. (Itu telah menjadi) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil, dan Al-Qur’an. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya (selain) daripada Allah? Maka, bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan itulah kemenangan yang besar”. (At-Taubah:111)

“Mereka itu adalah orang-orang yang bertaubat, yang beribadat, yang memuji, yang berpuasa, yang ruku’, yang sujud, yang menyuruh berbuat ma’ruf dan mencegah berbuat munkar dan yang memelihara hukum-hukum Allah; dan gembirakanlah orang-orang mukmin itu”. (At-Taubah:112)


No comments:

Post a Comment