Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Thursday, November 15, 2012

“A2G EMERGENCY RELIEF - Selamatkan Kanak-kanak Gaza dari Israel Pembunuh..!”


Aqsa Syarif bertindak tangkas selepas mendapat makluman dari 'local partner' di Gaza mengenai serangan bertubi-tubi tentera zalim zionis Israel ke atas Gaza sehingga menyebabkan kematian / syahid menghampiri 20 orang dan kecederaan menghampiri 160 orang. Antara tindakan segera ialah melanarkan kempen khas
“A2G EMERGENCY RELIEF - Selamatkan Kanak-kanak Gaza dari Israel Pembunuh..!”

Tabung khas kecemasan di atas diwujudkan setelah wakil Aqsa Syarif di Gaza, Eng AbdelRahem Shehab dari Jabalia menghantar kertas cadangan khas bagi menangani musibah yang sedang menimpa rakyat Gaza disebabkan serangan rejim Israel. Antara bantuan segera yang diperlukan adalah:   
a) Makanan asas
b) Ubat 
c) Pakaian sejuk dan selimut
d) Pembiayaan rawatan di hospital Mesir bagi yang  cedera parah
e) Pembiayaan kos baik pulih rumah-rumah yang musnah 

Aqsa Syarif mensasarkan sejumlah RM1juta untuk diperolehi dari para penderma dan penyumbang dikalangan rakyat Malaysia, agensi-agensi kerajaan, swasta mahupun sesiapa jua yag prihatin terhadap penderitaan rakyat Gaza.

Pada awal pagi ini, pihak ibu pejabat Aqsa Syarif yang juga membuka bilik gerakan kecemasan bagi membantu rakyat Gaza telah menerima pelbagai berita sedih dan gembira.

Berita sedih ialah semakin ramai bilangan rakyat dan kanak-kanak yang terkorban oleh serangan biadab dan tidak berhati perut tentera zionis yang disasarkan antara lain di rumah kediaman dan masjid.

Berikut maklumat di terima dari wakil Aqsa Syarif di Gaza;

16 shahid till now (half of the dead people from the children, elders...).
150 injured
80 houses destroyed  totally and partials
a lot of headquarter of Government destroyed
2 mosque partially damage

Berita gembira yang diterima ialah para sukarelawan kemanusiaan mewakili Aqsa Syarif sudah mulai mengedarkan barang-barang makanan kepada penduduk yang terjejas teruk dengan serangan biadap zionis. Penduduk Gaza terpaksa berlindung di rumah masing-masing kerana bahaya peluru dan bom yang digugurkan oleh tentera Israel tanpa mengira masa dan tempat.

Para wakil Aqsa Syarif mengadai nyawa pergi ke rumah-rumah mangsa dan menyampaikan bantuan. Berikut adalah maklumat dari wakil Aqsa Syarif di Gaza yang melaporkan gerak kerja bantuan:
Our team are working very hard... since u approve the proposal.
I instructed the team of work and the supplier... they are working under the fire... Now they are distributing the food package in Bait Lahia "in very complex and high risky conditions"... I call them every time and inform them that u are MUJAHIDIN now... because the Mujahidin are protect us on the boarder.. and u protect the needy people and service them inside there houses.

Aqsa Syarif yang sememang memiliki bebeapa 'local partners' yang merupakan badan-badan kemanusiaan dan NGO sentiasa berhubung dan menghantar bantuan. Mereka sudah mengenali Aqsa Syarif dan sedia berkhidmat apabila Aqsa Syarif menghantar bantuan-bantuan ke Gaza.

Rakyat Malaysia kini tidak lagi bimbang akan bentuk sumbangan yang mereka berikan. Melalui hubungan yang sedia wujud, sumbangan rakyat Malaysia yang disalorkan melalui Aqsa Syarif akan segera dihantar dan sampai kerumah-rumah dan tangan yang sememang sangat-sangat memerlukan di Palestin.

Teruskan menyumbang ke tabung A2G Emergency Relief 4 Gaza: AQSA SYARIF BERHAD di: Maybank Islamic 551575004299 atau Bank Islam 12092010034904  


No comments:

Post a Comment