Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Monday, November 5, 2012

Ceramah Palestin di Beijing


Pengalaman menarik. Tak sangka dapat bertamu pelajar-pelajar Malaysia di Beijing. Memang tak pernah jumpa mereka. Ketika saya di Datong menghadiri persidangan dan bengkel Solar Decathlon China 2013 saya mendapat message PIC pelajar di Beijing, langsung berhubung dengan sms. On the way back dari SDChina di Datong, bermalam di Beijin
g, selepas solat Asar di Masjid Qianmen, sempat beli sehelai dua oleh-oleh untuk anak, terus rombongan kami check-in hotel DaysInn Forbidden City, Beijing. Rakan-rakan menyambung shopping, namun dua pelajar dah tunggu di lobby hotel dan terus bergegas ke surau asrama Beijing Foreign Studies University. Anak-anak dah menunggu ... nak dengar pengalaman menyertai misi-misi ke Palestin / Gaza dan aktiviti bantuan Aqsa Syarif di Palestin. Alhamdulillah hampir dua jam bersembang secara santai dan beberapa soalan diajukan para pelajar laki-laki dan perempuan. Mereka semua belajar bahasa China. Bertuah mereka dapat kuasai sekurang-kurang 3 bahasa. 

Mereka pula aktif dengan aktiviti ko-kurrikulum, menambah kemahiran insaniah dan melengkapkan diri dalam dakwah dan tarbiyah. Tahniah kepada para murabbi yang membimbing mereka. Tahniah anak-anak ku yang ku sayangi. Hampir saya membatalkan flight balik ke KL. Kerana rasa tak puas berkenalan dan bermuayasah dengan antum semua. Semoga bertemu dilain kesempatan.
Balik di rumah anak-anak excited bila dengar abah jumpa para 'film maker' dan 'pelakun-pelakun' kegemaran remaja Malaysia dan seluruh dunia. Nak tahu ... MEREKA ADALAH PRODUCER DAN PELAKO FILM PENDEK TOMATO 1.0 & TOMATO 2.0, JUGA FILEM YANG SEDANG MELETUP - THE CRIMINAL.
Allahu Akbar Walillahilhamd.


ini link yang anal-anak saya berikan. Jom tonton...




No comments:

Post a Comment