Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Tuesday, February 5, 2013

Aqsa Syarif - UTM Membantu Universiti Islam Gaza (IUG)






Alhamdulillah pada hari ini, pada 5 Feb 2013 telah berlangsung Sidang Media di UTM Kampus antarabangsa, Jalan Semarak KL antara pihak UTM, Islamic University of Gaza (IUG) dan Aqsa Syarif. UTM telah menandatangani MoU untuk menaja 10 pelajar PhD di UTM. MoU ini adalah hasil daripada lawatan PM Dato' Seri Najib Razak ke Gaza yg antara ucapan beliau adalah untuk menaja pelajar di Gaza yang ingin melanjutkan pelajaran di Malaysia. Untuk semester depan Aqsa Syarif akan menaja 3 orang pelajar PhD dari Palestin. Prof Dr Kamalain yang merupakan Presiden/Rector IUG menandatangani MoU bagi pihak IUG dan rakyat Gaza.

Liputan khas juga di adakan di program Malaysia Hari Ini (MHI) TV3 pada 6 Feb 2013 di Seri Pentas yang turut disertai Naib Chanselor UTM  -Dato' Seri Zaini Ujang, Pengerusi Aqsa Syarif - Prof Madya Dr Hafidzi Mohd Noor dan Presiden IUG - Dr Kamalain.

Terima Kasih diucapkan kepada Dato' Seri Najib Razak, Dato Seri Zaini Ujang (Naib Canselor UTM) dan juga kepada rakyat Malaysia yang menyumbang ke tabung Palestin Aqsa Syarif.

Berikut capaian-capaian berita beberapa lawatan dan kunjungan Aqsa Syarif ke IUG sebelum ini;






















No comments:

Post a Comment