Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Thursday, May 31, 2012

Micro Credit AQSA-EMAAR Beri Peluang Pemuda Buka Kedai Pakaian Dewasa

KOD NGO: 002 ; EMAAR FOR DEVELOPMENT & REHABILITATIONS
KOD PROJEK: 00201
NAMA PROJEK: MICRO CREDIT QARDHUL-HASAN PROJECT
PERTUBUHAN PELAKSANA: EMAAR FOR DEVELOPMENT & REHABILITATIONS
PROJEK MULA: OGOS 2011
JUMLAH SUDAH DISALURKAN: RM357,300.00.



Lawatan ke Kedai Pakaian Dewasa dari skim Qordhul Hassan AQSA-EMMAR oleh anggota misi A2G4  (Dr Mohd Zin & Dr Tahir)  begitu menarik sekali. Dengan pembiayaan USD2000 sahaja, Salam Abdel Salam telah berjaya meyakinkan rakannya yang telah memiliki kedai pakaian dewasa laki-laki seperti baju kemeja, seluar panjang dan kot atau suit untuk pakaian rasmi ke pejabat. 

Dengan peluang yang diberikan rakan kongsi dan skim Qardhul Hassan itu, Salam telah berupaya memiliki perniagaan secara perkongsian dengan rakan karibnya dengan kedai yang disewa. 
Mudah bagi sesiapa yang ingin memiliki pakaian dengan penampilan segak dengan mengunjungi kedai Salam. Kini Salam boleh membawa balik gaji USD400 berbanding sebelumnya tidak memiliki pekerjaan (selepas blockade oleh Israel). 
Dengan jualan yang memberangsangkan, beliau sudah mampu membayar sewa kedai USD110 sebulan dan bayaran bulanan balik pembiayaan kepada EMAAR sejumlah USD155.
Turut hadir di dalam lawatan ialah Pengurs Aqsa Syarif Gaza, Brother Abdul Latif, Pengurus Besar Emaar iaitu Br Anwar Mosa dan beberapa pegawai dari Emaar.

Anda yang ke Gaza nanti jangan lupa shopping di kedai Salam ya..! 
Brother Salam yang memperolehi skim Micro Credit ini begitu gembira dengan kedatangan kami dan mengucapkan terima kasih di atas inisiatif Aqsa yarif dan Emaar.
Tahniah Rakyat Malaysia...! Tahniah Aqsa Syarif...!
Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment