Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Wednesday, January 9, 2013

Salam Society Gaza Melawat Malaysia











Aqsa Syarif dan Viva Palestina Malaysia (VPM) telah diziarahi oleh Pengerusi Salam Society Gaza (Sheikh Yaakub Sulaiman) dan ahli lembaga nya (Mr Ahmad Najjar) beberapa hari yang lalu. Beliau sempat dibawa menziarahi Pejabat Pertubuhan Ikram dan Aqsa Syarif. Beberapa pertemuan dapat dijalankan yang membincangkan beberapa cadangan bantuan dan projek untuk dilaksanakan di Gaza. Aqsa Syarif dan VPM telah menyalurkan bantuan-bantuan kepada rakyat Gaza melalui Salam Society termasuk baik pulih rumah keluarga termiskin di Gaza dan bantuan Ramadhan di dalam misi A2G8 yang lalu. Anakanda Sheikh Yaakub yang bernama Muhammad Sulaiman adalah salah seorang imam muda tahfiz yang diundang Aqsa Syarif menjadi imam bersempena sambutan Ramadhan baru-baru ini.

Sheikh Yaakub juga berkesempatan mengadakan perbincangan dengan Ahli Lembaga Koperasi Apek Malaysia Angkasa, khususnya Dato' Fattah yang mempunyai cadangan untuk menjalankan projek bantuan air bersih untuk Gaza.

Sheikh Yaakub adalah di dalam perjalanan balik dari Indonesia. Beliau menerima jemputan bagi membuat pembentangan dan ceramah di Indonesia.

Sebelum kedua-dua tetamu berangkat pulang ke Cairo dan kemudian kembali ke Gaza, mereka diraikan dengan jamuan makan malam di KL Tower. Terima Kasih Dato' Dr Musa Nordin (VPM Chairman) yang menaja jamuan tersebut. Turut hadir di dalam jamuan ringkas tetapi penuh bermakna ialah ahli-ahli pemegang amanah Aqsa Syarif dan Pengurus Aqsa Syarif Selangor, Ar Tuan Syed Muhammad Radhi. Sesungguhnya Sheikh Yaakub dan Salam Society telah membuka ruang amal yang sangat bermakna kepada VPM, Aqsa Syarif dan Rakyat Malaysia. Alhamdulillah.

No comments:

Post a Comment