Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Wednesday, July 25, 2012

Imam-imam muda al-hafiz berada di 4 Masjid setiap malam

Sekitar 5 - 6 petang, empat kenderaan akan datang menderu ke penginapan imam-imam muda al-hafiz yang dibawa Aqsa Syarif dari Gaza. Untuk minggu pertama, keempat-empat imam muda ditempatkan di Kajang dengan pentauan dan bimbingan Jawatankuasa taskforse Aqsa Syarif. 

Sebagaimana dirancang, setiap imam muda akan dibawa oleh PIC (person in charge) ke masjid-masjid yang telah ditentukan untuk imam-imam itu berbuka puasa bersama-sama ahli jamah masjid dan seterusnya akan mengimami solat maghrib, isya; dan tarawikh.

Selepas rekaat ke 8 tarawikh, lazimnya akan diadakan sesi perkongsian para imam-imam muda akan bagaimana keadaan dan kehidupan yang dilalui setiap mereka hidup di bumi Palestin yang dijajah zionis israel yang kejam.

Semenjal mereka sedar erti kehidupan seawal 2 tahun, mereka sebenarnya dapat melihat dan mendengar entuman serangan-serangan Israel yang tidak berprikemanusiaan. Suasana sekatan dan serangan 2008 dan 2009 oleh rejim Israel di semenanjung Gaza pula menyaksikan dengan mata mereka sendiri bagaimana kekejaman tentera dan pemimpin Israel. Mereka hidup di dalam kepayahan, tanpa elektrik yang mencukupi untuk mereka belajar. Itulah di antara perkara-perkara yag sering disebut para imam muda tersbut.

No comments:

Post a Comment