Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Tuesday, July 24, 2012

Imam-imam Muda Hafiz Gaza meninjau KL dari Menara KL sambil Berqasidah

23 Julai 2012, Imam-imam muda yang menjadi tetamu Aqsa Syarif dan rakyat Malaysia telah berpeluang meninjau Kuala Lumpur dari ketinggian 400m. Mereka kelihatan gembira dan ceria sambil tidak henti-henti mengambil loksi-lokasi tertentu bagi merakamkan gambar-gambar yang menarik berlatarbelakangkan hutan batu bangunan pencakar langit Kuala Lumpur.

Yang menariknya beberapa alunan Qashidah diperdengarkan oleh Imam Taha dan Imam Raed. Ramai para pengunjung yang berada di dek pandangan memberikan perhatian dan ada juga yang mendekati merekan untuk mendapatkan maklumat kehadiran mereka. 

Program ini adalah sebahagian dari objektif penganjur yang membawa Imam-imam ke Malaysia, iaitu untuk memberikan pendedahan keapda mereka akan realiti di Malaysia dan pencapaian-pencapaian di Malaysia dari aspek pembangunan dan ekonomi.













Palestin sudah sekian lama dijajah dan dikepung. Rakyatnya dihalang untuk keluar negara. Apabila ada peluang seperti ini, tentunya penganjur ingin mendedahkan mereka pengalaman sebaik mungkin agar mereka kemudiannya dapat berkongsi dengan rakyat di Palestin yang masih tidak dapat berjalan ke luar negara. 

No comments:

Post a Comment