Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Wednesday, March 6, 2013

A2G15 AM: Lawatan audit ke Emaar di Khanyounis
















 
Team misi Audit memperuntukan hampir satu hari dengan pertubuhan Emaar Association for Relief and Development yang terletak di Khanyounis selatan Gaza.
Aturcara audit dimulakan dengan pengenalan dan tayangan slides serta video mengenai projek-projek sumbangan rakyat Malaysia yang disalurkan melalui tabung Aqsa Syarif. Sehingga kini Aqsa Syarif telah menyalurkan lebih RM750,000 untuk pelbagai projek bantuan pembangunan bagi pelbagai sektor seperti makanan, pendidikan, perubatan dan sosio-ekonomi. Lebih kurang RM200,000 telah disalurkan di dalam bentuk bantuan kecemasan dan keperluan sekolah anak-anak miskin melalui Emaar seumpamana bantuan untuk iftar ramadhan, ramadhan food package, bantuan kecemasan pasca serangan Nov 2012 Israel dan lain-lain.

Alhamdulillah, Emaar mendokumentasikan dengan kemas segala kewangan yang diterima dari Aqsa Syarif dan memanfaatkan dengan berkesan dan berjaya memberi manfaat kepada ramai penduduk yang memerlukan.

Misi audit ini diketuai oleh Ir Dr Selamat Aliman (Bendahari Aqsa Syarif) dan bagi pihak Emaar di ketuai oleh Pengurunya iaitu En Anwar Abo Musa.

Entry selepas ini di dalam FB ini akan menjelaskan ke mana wang-wang anda disalorkan oleh Emaar.

No comments:

Post a Comment