Aqsa2Gaza

Aqsa2Gaza

Thursday, June 28, 2012

Bendera Simbol Sokongan Warga UTM & Rakyat Malaysia Di Bawa Ke Gaza




Dr Mohd Zin membentangkan bendera di satu majlis di Jabalia, bersama beliau ialah Pengurus AQSA d'GAZA (Kanan) dan Pengerusi Islamic Soc. of Jabalia (kiri)


Pada Pesta Konvokesyen UTM pada Awal Mei 2012 yang lalu aktivis Aqsa Syarif UTM telah mengadakan pameran, jualan, kempen dan kutipan dana untuk membantu Palestin.

Salah satu inisiatif para aktivis ialah menurunkan tandatangan dan kata-kata khusus untuk rakyat Palestin oleh para pengunjung yang hadir di tapak pesta Konvo UTM di atas beberapa helai kain putih yang membentuk warna dan corak bendera Palestin.

Aktivis juga menyediakan sebuah bekas untuk para pengunjung mengirim ekspressi "Love for Palestine", iaitu suatu origami kertas kecil berbentuk hati yang dituliskan di dalamnya kata-kata sokongan, semangat dan simpati dari rakyat Malaysia kepada rakyat Palestin.


... turut kelihatan Dr Tahir (Ahi BoT AQSA)

Majlis merai kan konvoi A2G4: Syaddurihal ilal Quds, di Gaza

Dr Mohd Zin menyerahkan "Love for Palestine" kepada ibu-ibu yang suami dan anak mereka di Penjara Israel. Menandakan sokongan dan simpati rakyat Malaysia kepada mereka.

"Love for Palestine"

From people of Malaysia ... "Love for Palestine"

Seorang anak yang dipisahkan dari bapanya ... Misi Malaysia membawa salam dalam bentuk "Love for Palestine" dan ... 




..... Coklat Aqsa Syarif untuk mereka.


Kesemua hasil kreatif tersebut telah diserahkan oleh aktivis UTM kepada ahli Board of Trustee Aqsa Syarif, Prof Madya Dr Mohd Zin Kandar. 

Ketika misi kemanusiaan A2G4: Syaddurihal ilal Quds pada akhir Mei lalu, Dr Mohd Zin telah membawa bendera dan butiran-butiran "Love for Palestin" ke Gaza dan diserahkan kepada rakyat Gaza melalui beberapa acara khas. Di antaranya ialah diberikan kepada ibu-ibu dan anak-anak Palestin yang mana suami-suami dan ayah mereka dipenjara di dalam tanahan Israel di dalam satu majlis yang diadakan di Kementerian Hal Ehwal Tahanan.

Juga dipersembahkan di dalam majlis mera'ikan dan penyerahan bantuan makanan dan hadiah-hadiah kepada keluarga miskin di Jabalia, Utara Gaza.

Tahniah Aktivis Aqsa Syarif UTM Skudai Johor ..! Tahniah Rakyat Malaysia...!

1 comment:

  1. MasyaAllah....Terharunya lihat tulisan dari Malaysia sampai jua ke tangan saudara2 kita di sana,,Allahu akbar!......

    ReplyDelete